Access2Class aplikazioak, hezkuntzarako irisgarritasunari buruzkoak, Asturiasko institutu batean egin du debuta

Argitalpen-data: 

Acces2Class-ek ordenagailuetan eta tabletetan irisgarritasun-zerbitzuak sartzea ahalbidetzen du, hala nola azpitituluak, audiodeskribapena edo zeinu-hizkuntza, hezkuntzan informazioa eta komunikazioa sustatzeko..

CESyA.Desgaitasunari buruzko Errege Patronatuak

Oviedoko (Asturiasko Printzerria) Doctor Fleming Bigarren Hezkuntzako Institutua izan da Access2Class proiektua ezarri duen lehen ikastetxea. Proiektu horren helburua da desgaitasuna duten ikasleek hezkuntza presentzialerako sarbidea izatea erraztea eta sustatzea.

Access2Class prototipo bat da, ikaslearen gailuetan — ordenagailua edo tableta — azpititulu-zerbitzuak, zeinu-hizkuntzako interpretazioa, audiodeskribapena eta audioazalpena sartzeko aukera ematen duena, klase presentzialei irisgarritasuna emateko. Horrek entzumen-urritasuna edo ikusmen-urritasuna duten ikasleen inklusioa bermatzen du, eta laguntza gehigarria ematen die ulermen- edo hizkuntza-zailtasunak dituzten ikasleei.

Tresna teknologiko horrekin batera, Access2Class proiektuak jardunbide egokien sei gida (leiho berri batean irekitzen da) sortzea ere ekarri du. Gida horiek hezkuntza-eduki irisgarriak sortzeari buruzkoak dira, PDF, Word, Excel, PowerPoint eta LaTex programa eta formatu informatikoak erabiliz, baita azpitituluen, zeinu-hizkuntzaren eta audiodeskribapenaren irisgarritasun-zerbitzuak barne hartzen dituzten bideoak editatzeari buruzkoak ere.

Proiektua Desgaitasunari buruzko Errege Patronatuak sustatu du 2023an, eta haren aholkularitza-zentroak, Azpitituluen eta Audiodeskribapenaren Espainiako Zentroak (CESyA), garatu du. Proiektua Espainiako Gobernuaren Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren barruan dago, eta Next Generation Europar Batasuneko funtsen finantzaketa izan du.

Ikastetxe aitzindaria

Fleming Doktorearen BHI izan da, beraz, desgaitasuna duten ikasleek eskolen jarraipena egin dezaten errazteko eta hobetzeko tresna teknologiko hori erabiltzen duen lehen institutua.

Horretarako, joan den azaroan, CESyAko taldeak sistema ikastetxean zabaldu zuen, eta irakasleei eta ikasleei saio tekniko bat eman zien, haren funtzionamenduari buruzko prestakuntza emateko eta ikasgeletan eguneroko erabilera errazteko.

Jesús Martín Desgaitasunari buruzko Errege Patronatuko zuzendariak txalotu egin du Printzerriko Hezkuntza Kontseilaritzak proiektu honetan parte hartzea erabaki izana, "berrikuntza teknologikoa jendearen zerbitzura egon behar delako, kasu honetan desgaitasuna duten ikasleen zerbitzura, haien hezkuntza-inklusioa bermatzeko, eskolak informazioaren eta komunikazioaren eskuragarritasunaren berme guztiekin jarraitzeko aukera emango dien tresna baten bidez". Martinentzat "lurralde-lankidetzarako modu egokia da administrazio guztiok guztion onerako lan egitea".

Bestalde, David Artime Asturiasko Printzerriko Hezkuntza Saileko Hezkuntza Inklusioko eta Antolamenduko zuzendari nagusiak esan duenez, proiektu honek "Asturiasko Printzerriko Hezkuntza Kontseilaritzak hezkuntza-inklusioarekin duen konpromisoa sendotzen du, zentzumen-desgaitasuna duten ikasleen hezkuntza-premiei erantzun eraginkorra emateko".